1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

Noen tanker rundt overskrift/tittel og SEO

En tråd i 'Bli Sett På Internett' startet av Metallian, 12 Des 2012.

1. Avlogget

Metallian Kjendisblogger

La igår ut en oppskrift på kakemenn og gjorfde meg da noen tanker rundt bruk av tittel/overskrift. Som vi alle(?) vet er jo overskriften viktig mtp rangering etter hvilke søkeord som brukes, og jeg la merke til når jeg selv søkte på oppskriften at det er "tusenvis" av kakemennoppskrifter på nett. Altså må en prøve å velge rett tittel for å treffe mest mulig av søkene. Ordet "kakemenn" er jo selvsagt, det må med. Andre alternativer er oppskrift,enkel,gode/gode,jul,hjemmelaget/hjemmelagde osv osv- slike ord man gjerne kombinerer når man skal søke etter oppskrifter på nett. Jeg endte opp med "Enkle gode kakemenn til jul" og tok nettopp noen søk for å se forskjellen-og det er ganske interessant. Slik havner jeg på søk:

"kakemenn" -side 12, helt håpløst altså
    "enkle kakemenn" 5.plass, ok men litt lavt
    "gode kakemenn" 8.plass, for lavt
    "enkle gode kakemenn" 2.plass-bra

Nå kan man jo gjerne si at akkurat søket med 3 av 5 ord blir litt søkt, men det viser ihvertfall en ting- rett bruk av tittel/overksrift betyr MYE for plassering. Så er det bare det kunststykket å finne de rette ordene da....
  2. Avlogget

Nettgründer Moderator

Om noen hadde spurt meg: liker du kakemenn? Vel da hadde jeg sett ut som et spørsmålstegn;) Men mulig det kalles det på dine trakter på vestlandet?

Har du undersøkt hvor vanskelig det er å rangere på julemenn/mann?
  3. Avlogget

blue Blogger

Kakemenn, julemenn??? Heter det ikke pepperkakemann da?!? :rolleyes:
  4. Avlogget

Metallian Kjendisblogger

Kakemenn og julemenn er det samme ja, her bruker vi kakemenn, men det er nok litt geografisk betinget- men kakemenn gir 85000 treff på google, julemenn 15 000 :)
  5. Avlogget

Nettgründer Moderator

Mindre konkurranse på julemenn da ;) Kanskje du burde brodert inn i artikkelen din dette med geografiske forskjeller og ihvertfall nevne julemann/menn i artikkelen noen ganger :)
    Metallian liker dette.
  6. Avlogget

Metallian Kjendisblogger

Good one, done :)

Del denne siden