1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

Ny bloggertjeneste i Norge: Bloggr.no

En tråd i 'Bloggplattform' startet av Nettgründer, 9 Mar 2011.

1. Avlogget

Nettgründer Moderator

Bloggr · Norges nye bloggnettverk.

Om du er lei av Blogg.no hvorfor ikke teste ut denne nye bloggertjenesten?

Den er drevet av WordPress, noe som vi her på BareBlogg liker :)

Fordeler · Bloggr

Det er tillatt å sette inn egen reklame som feks Google Adsenes og vanlige affilliate reklamer. Det er også mulig å importere innlegg du har skrevet på din gamle blogg.

Nå har ikke jeg testet ut Bloggr.no ennå, men kanskje de som har gjort det kan komme med erfaringer i denne tråden her. Ser ihvertfall att Jonas her på forumet har en blogg der så kom gjerne med feedback.
  2. Avlogget

bareblogg Grûnder

Ja jeg så det jeg og. Blir spennende å følge utviklingen.

En annen ting, er det plass til enda en bloggplattform?

Sent from my GT-I9000
  3. Avlogget

wheysted n00b

Hm.

Kanskje noe for meg?? Jeg har jo blogg.no men er ikke spesielt fan av det direkte. Å endre på layouten er jo et direkte helvete. Må liksom hente frem alle de mest banale HTML kunnskapene..

BRB må lese hele w3schools.com på nytt igjen.

nei ass.
  4. Avlogget

hupsey Blogger

Etter Wordpress 3.0 ble det utrolig enkelt å sette opp en bloggtjeneste.
    Man kan sette opp og administrere en bloggtjeneste nesten like enkelt som en vanlig blogg.
    Men selv om det er lett å sette opp tjenesten er markedsføring veldig vanskelig.
    For en bruker er det jo en fordel at bloggtjenesten har mange brukere slik som blogg.no..
    Dette er fordi man får et slags Communety eller nettsamfunn ved å ha mange engasjerte brukere.
    Blogg.no var sansyligvis heldig med timingen siden de var tidlig ute. Jeg tror det er vanskelig å konkurere
    mot en tjeneste med en slik enorm brukermasse, selv om man har en teknisk mye bedre løsning.
    For de fleste bloggbrukere er oppmerksomhet fra andre i "bloggsamfunnet" viktigere en teknisk gode løsninger.
    Jeg håper at bloger får det til, og det å godta adsense og affiliate er bra for brukene.
    Leste på VG om blogit blogg portal, og dette er sansynligvis den neste store bloggportalen.
    Når man er bror til Voe og får gode vg oppslag er det stor sjanse for å lykkes.

Etter min mening betyr markedsføring og hype alt i denne nisjen, så ja jeg tror det er plass til flere blogg portaler dersom man har den rette medie og markedsførings strategien.

Men har jo selv håndfaste bevis på at det går reva dersom man ikke markedsfører nokk:)
  5. Avlogget

bareblogg Grûnder

Er helt enig Hupsey, markedsføring er en svært stor bit av fremtidig suksess.

Fordelen med bloggr.no er visst nok at det er en tungvekter som eier det hele, og at man skal kunne få tilgang til andre markeder / tjenester som medlemmer.

Når jeg sier markeder mener jeg at de som oppretter blogger vil få en stor potensiell lesermasse.

Som Wheysted har erfart - brukervennlighet er viktig.
  6. Avlogget

Jonas Philipe Svendsen Blogger

Hei Ja har prøvd dette litt nå er i ferd med og starte opp egen plattform men det her er bare midertidelig. Men fornøyd så langt engetlig Vis du noen har lyst og bli med på utvikle nettverket Mitt så mail meg Jonas@Bloggtalk.co !
  7. Avlogget

wheysted n00b

Apropo bloggportaler.. jeg blogget på treningsblogg.no en meget kort periode, noe som også var wordpress men det var 10x verre enn blogg.no pga man kunne ikke en gang endre på designet som man ønsket! Ingen muligheter for custom made i det hele tatt.

Det ryktes også om enda en ny bloggportal som skal drives av broren til alles "favorittblogger" Voe :) http://www.side2.no/underholdning/article3107553.ece
  8. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

Det er vel gutta som startet opp biip.no i sin tid som står bak bloggr, s hvis de har en mulighet til å implentere noe av dette på biip, evt. få til andre løsninger med TV2 i spissen kan det nok bli en løsning som kan ha livets rett.
    Hupsey skriver at markedsføringen betyr mye i denne bransjen (regner med du da snakker om nettbransjen?) og det betyr ikke bare mye, men alt. Veldig, veldig få har faktisk fått gjennomslag fordi de har funnet opp hjulet på nytt.

Noe av det som kan nevnes er jo snutter (youtubeklone fra Schibstedt), kudos (med aller internett i spissen), nettby (også fra schibstedt), biip (som nevnet over) og sikkert en masse jeg glemmer her i farten.
    Uansett, all den tid det er virale nettsider som dukker opp takker jeg ja takk.....det er jo faktisk gode måter for de som ikke sitter med schibstedt i ryggen på å markedsføre seg.
  9. Avlogget

hupsey Blogger

Tenkte på nisjen "bruker tjenester", men det samme gjelder nok det meste på nett som du skriver. Når man ser de eksemplene som du nevner er det tydelig at det ikke er enkelt å få suksess på nett. Håper blogr får det til, det er somregel best med litt konkuranse for å få gode tjenester..

Sent from my X10i using Tapatalk
  10. Avlogget

Nettgründer Moderator

Ser det registeres en del nye blogger hver dag på Bloggr.no, om du ønsker å sikre deg en god url er sikkert lurt og sette opp en blogg eller to. Det har ihvertfall jeg gjort :p
  11. Avlogget

blue Blogger

Da er vi sikkert flere enn 2 ;)
  12. Avlogget

bareblogg Grûnder

13. Avlogget

Metallian Kjendisblogger

Sikret meg manneblogg.bloggr.no da begrepet "manneblogg" er noe jeg gjerne vil ha mest mulig fingre på :)

Liker Wp-løsningen, så ikke umulig jeg hiver inn noe kjappt innhold på denne med noen utlenker også.
  14. Avlogget

hupsey Blogger

fikk meg en blogg for fremtidig bruk.. Bloggene profilers på klikk,biip, og spill.no så det kan bli bra markedsføring..
  15. Avlogget

bareblogg Grûnder

Slik tenker jeg og. Har derfor tatt BareBlogg.bloggr.no. Får se om det blir noe av det prosjektet.

Det er nettopp av den grunn, samtidig som de kjører WP at jeg tror Bloggr.no kan bli en hit.
  16. Avlogget

hupsey Blogger

Tenkte jeg skulle tilby dem å bruke mitt gratis magazine theme..

Sent from my X10i using Tapatalk
  17. Avlogget

bareblogg Grûnder

18. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

regga akkurat spermprodusenter.bloggr.no
    blir du med å skriver, hehe..... :D
  19. Avlogget

Nettgründer Moderator

Nei Picxx ;)

Har prøvd å kommentere på en del andre Bloggr i dag men ikke f.. om kommentarene kommer opp! Noen andre som har opplevd det samme? Har kommentert på min egen blogg uten problemer...

Er innlogget på min egen blogg på bloggr når jeg kommenterer om noen skulle være i tvil.
  20. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

Ettersom det er wordpress beror det jo på hvilke innstillinger man har i bloggen.
    Sikkert en del som sjeldent eller aldri sjekker kommentarer i kø, selv om standardinnstillingene er at de blir modererte.
    Kunne kanskje vært greit å tipse folka bak om dette, slik at de evt. legger inn en liten info i adminpanelet akkurat om kommentarer?

Del denne siden