1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

Ny bloggertjeneste i Norge: Bloggr.no

En tråd i 'Bloggplattform' startet av Nettgründer, 9 Mar 2011.

1. Avlogget

Nettgründer Moderator

Har kommentert på mange blogger der før, men fra og med i går fungerte det ikke. Logget meg ut av bloggr og kommenterte med e-post/nettadresse og det fungerte som vanlig. Når jeg trykker på kommentarknappen er det helt blankt etterpå, det står ikke att kommentaren din evt er til moderering feks...
  2. Avlogget

bareblogg Grûnder

Er interessert i høre hvordan trafikken er over på bloggr.no? Er det verdt satse på?

Tenker å bruke tjenesten som en "mikroblogg", altså som en "driver" til å drive inn trafikk til bestemte blogger/nettsteder.
  3. Avlogget

Nettgründer Moderator

Jeg har ikke satset noe seriøst for å få trafikk på bloggene jeg har der. Har satt opp feed til Nettgrunder i sidebar på den ene og det kommer noen besøkende inn i ny og ne fra den. Men tror det er relativt enkelt å få et innlegg på forsiden på bloggr. Skriv et greit innlegg og legg inn et bilde som er bra og vips så er mye gjort. Innlegg på forsiden ser ut til å ligge der gjerne over flere dager, så det kan være mulig å dra en del trafikk da.
  4. Avlogget

bareblogg Grûnder

Hvordan er trafikken over på bloggr.no? I følge Alexa så skal den ha gått en del ned siden oppstart. Ser også at blogg.no pusher fremover som et tog;)
  5. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

Ikke tenk så mye på trafikken på selve nettstedet når du setter opp feederblogger.
    Det er f.eks. veldig få som bryr seg om at blogspot har noen millioner visninger når de setter opp en blogg der.
    Det primære med en feederblogg (eller mikroblogg) er jo å få bloggen indeksert og linke til din hovedside, som deretter får litt mere juice fra denne bloggen.
    Å skaffe trafikk til en slik feederblogg bør ikke være noe mål i seg selv.
  6. Avlogget

bareblogg Grûnder

Joda ser den.

Tror allikevel de fleste som blogger er interessert å blogge der det er størst potensiale, ellers kan man jo skrive et par linjer på Notepad og lagre det stille å rolig på c:/ drive;)
  7. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

Det kommer litt an på hva som er hensikten med bloggen.
    Er det for å genuint få andre til å faktisk lese det man skriver er det klart man velger plassen der det er mest sannsynlig at flest mulig leser sin blogg.
    Personlig ville jeg heller satt opp en blogg på eget domene/hosting hvis det er en "normal" blogg man skal opprette.
    Er det en blogg som skal virke som feederblogg spiller det i grunn liten og ingen rolle, da bloggen primært er der for å drive noe linkjuice til hovedsiden.

Et eks. La oss si mr. bareblogg vil opprette en blogg der han skriver om salg og markedsføring i norge.
    Denne bloggen ønsker han flest mulig lesere til og ønsker å dele av sin viten på denne bloggen.
    Mitt tips er å sette opp denne bloggen på eget domene/hosting, slik at han har muligheten til å brande domenet innenfor nisjen "salg og markedsføring i norge".
    annet scenario ----->
    mr. bareblogg ønsker å opprette en feederblogg for å få mere linkjuice til bareblogg.no
    Han oppretter en blogg på bloggr.no <--> bloggtrafikk.bloggr.no hvor han oppretter fem pages (trafikk til din blogg - få trafikk til din blogg med facebook - få trafikk til din blogg med twitter - få trafikk til din blogg med youtube - trafikk og kopnvertering). Han markedsfører disse sidene (pages) i de "vanlige" kanalene, som blogglisten, ping, bloggurat etc. pluss legger inn bloggen i kataloger som godtar blogger på subdomener.
    Han har EN link i sin sidebar til bareblogg.no --> når markedsføringen er over trengs det ikke gjøres mere med denne bloggen.
    Litt ekstra linkjuice vil bli tildelt bareblogg.no og oppdraget er utført. (<-->Gjenta prosessen ofte<-->)

Og nei, det vil ikke være det samme som å lagre på C: D: eller E: ;)
  8. Avlogget

bareblogg Grûnder

Godt og utfyllende svar Picxx.

Jeg har noe ala det du beskriver her i tankene.

Får se om det kommer opp noe etterhvert.
  9. Avlogget

Toril Kjendisblogger

10. Avlogget

bareblogg Grûnder

Hey, sjekka med dem her om dagen. Da var siden oppe ihvertfall...

11. Avlogget

Toril Kjendisblogger

Oppe er den, til vanlig i hvertfall (akkurat nå får jeg 502 der), men det virker som de bak ikke har kommet tilbake fra ferien enda. Er det noen her som blogger der inne?
  12. Avlogget

bareblogg Grûnder

ja et par tror jeg.
  13. Avlogget

Toril Kjendisblogger

14. Avlogget

Bringly Sponsor

Herlig. Blogg.no som backup-løsning for filmamatører. :D Jeg kjenner noen flere som kan tenke seg å laste opp totalt ca. 12 TB.
  15. Avlogget

Toril Kjendisblogger

Nysgjerrig som jeg er så spør jeg igjen... Hva skjedde med bloggr? Så vidt jeg kan se på siden har de nå vært nede pga serveroppgraderinger i snart en uke.
  16. Avlogget

bareblogg Grûnder

Rart at en serveroppgradering stjeler oppetid utover et par timer synes jeg.
  17. Avlogget

Bringly Sponsor

Det kommer litt an på hvor stor oppgraderingen er når det gjelder hvor mye tid det kan ta, men en uke høres veldig mye ut.

Men det kommer også an på hva oppgraderingen egentlig omfatter. Jeg er ikke bort i fra at de kjører colo og har kjøpt nye servere. Det kan godt hende at den eksisterende serveren ikke er i stand til å ta unna all trafikken, og at de har valgt å stenge tjenesten inntil de får på plass nye servere på datasenteret. Hvis denne oppgraderingen ikke var planlagt og de fant plutselig ut at de måtte kjøpe inn nye servere, så kan de befinne seg i en situasjon hvor servere ikke blir levert før en uke etter at de bestilte serverne. Det kan også ta minst et par-tre dager før de får installert all programvare og gjort de riktige tilpasninger i systemet før det er klart til å brukes.
  18. Avlogget

Toril Kjendisblogger

19. Avlogget

bareblogg Grûnder

20. Avlogget

bareblogg Grûnder

Bloggr er oppe nå...Men gad hvor treigt det går. Hadde de ikke oppgradert serverparken da?

Del denne siden