1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

Nytter det med Facebook-annonsering?

En tråd i 'Sosiale Medier' startet av Sindre Møllerhaug, 16 Apr 2015.

1. Avlogget

Sindre Møllerhaug Blogger

Jeg lurer på hvilke erfaringer dere har med annonsering på Facebook. Er redd for at hvis jeg betaler for å få flere lesere, eller øke rekkevidden til mine statuser, så blir det bare til at jeg bare kaster bort pengene. Har merket at siden bloggen min er personlig, så er det beste å fortelle om den til andre jeg kjenner. Spesielt i Facebook-chat, for der kan jeg sende link. Men jungeltelegrafen går tregt for min del.

Fordelen med å annonsere på Facebook er at man når ut til avgrensede interessefelt, alder og geografisk område. Ikke all reklame selger. På Facebook er det også mulig å lage budsjett for annonsene. Mer man betaler, større blir rekkevidden.

Hva er deres erfaringer med annonsering i Facebook?
  2. Avlogget

blue Blogger

Prøv med 50 kroner til å begynne med, så ser du jo hva som skjer. Facebook ads funker som bare det, men det spørs jo hva du er ute etter.

Hvorfor vil du ha flere lesere på bloggen?
  3. Avlogget

Sindre Møllerhaug Blogger

Synes det er gøy med mange lesere, men klarer fint å rekruttere nye lesere med jungeltelegrafen. FB-siden har nå 71 likere. Det er vanskelig å nå ut med statusene uten å betale og det er uaktuelt å betale for å promotere innleggene.

Bloggen er personlig, så lurer på hvilke interessefelt jeg skal velge på annonsene. Foreløpig annonserer jeg ikke på Facebook. 50 kroner er ikke så mye, men kommer litt an på hvor mange kroner som skal være som daglig budsjett.
  4. Avlogget

AliseFriberg n00b

Det gir jo ganske bra resultat å annonsere på Facebook

Del denne siden