1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

Påvirker været trafikken på internett?

En tråd i 'Samfunn Og Media' startet av Sindre Møllerhaug, 29 Okt 2012.

1. Avlogget

Sindre Møllerhaug Blogger

På sommeren er mange ute og skal bade eller gjøre andre ting ute. De sjekker Facebook-profilen og nettaviser i farten på mobiltelefonen for å holde seg oppdatert. Sommeren 2012 så jeg nesten ikke statuser på Facebook, annet enn venner som tok bilder av besøkene sine i farten.

På høsten og vinteren sitter mange inne og kjeder seg. Ser kanskje på tv, spiller tv-spill eller er på internett mye av fritiden.

Men er det helt sant at været påvirker trafikken på internett?
  2. Avlogget

Bringly Sponsor

Kanskje og kanskje ikke. Jeg tror at det vil variere alt etter hvilke emner som blogger handler om, og den generelle brukerbasens tilgjengelighet.

Annet som kan ha innflytelse for aktivitet kan like godt være ferieavvikling. Jeg antar at mange vil være mindre aktive i for eksempel fellesferien fordi de er bortreist på ferie og tilsvarende. Dermed vil det ikke nødvendigvis være været som er årsaken for fraværet.
    Sindre Møllerhaug liker dette.
  3. Avlogget

Jeg ser at det er mye trafikk på Facebook når det er snøvær ute. Regner det kraftig påvirker det ikke, fordi mange ser da på tv og dagen etterpå kan det bli skinnende sol.
  4. Avlogget

bareblogg Grûnder

Været til en viss grad. Ferier vil nok veie tyngre tror jeg.
  5. Avlogget

Bringly Sponsor

Været i New York har absolutt påvirket internett nå. Flere nettsider gikk ned ettersom de er hostet i datasentre i dette området. :D Men jeg tipper at vi ikke snakker om slikt vær nå?
  6. Avlogget

Vi snakker om regnvær og snøvær som gjør at folk ikke gidder å gå ut i uværet, men sitter hjemme og kjeder seg av den grunn med internett og tv. Kanskje det påvirker internett-bruken, hvis vi tenker at alle fortsatt har strøm hjemme i uværet?

Del denne siden