1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

Pingetrøbbel på Blogglisten.

En tråd i 'Generell Diskusjon' startet av WBNina, 13 Feb 2013.

1. Avlogget

WBNina Blogger

Jeg ser det allerede er noen tråder her som tar for seg dette temaet, men siden jeg ikke fant svaret i dem, starter jeg på nytt her :)

Jeg sliter altså med å få pinget på blogglisten.no. Bloggen er registrert og jeg har lagt inn telleren i sidebar. Bloggen er søkbar på blogglisten, så jeg tolker at registrereingen da har gått som det skulle? Men jeg får ikke til å pinge, og får opp 'Feilmelding' (se vedlegg). Tidligere sto det at feed manglet, men det er ordnet nå. Siden jeg har skjønt at dette er stedet man må være på dersom man skal ha noe håp om å få opp lesertallene, håper jeg noen av dere bloggeksperter kan hjelpe meg å finne ut hva som kan være grunnen *smiskeblonkesmilefjæææææs.

Her er link til bloggen: http://www.wannabee.no/ , og her er en URL-en til et innlegg: http://www.wannabee.no/detail/463/. Har det noe å si at kodesnutten fra Blogglisten ligger i sidespalten f. eks. ? Ser at Bloggurat påpeker at den må ligge i hovedspalten (hvor jeg forøvrig heller ikke får det til å fungere).Jeg har forøvrig testet med både URL til hovedsiden, og URL til enkeltinnlegg med samme resultat. Hvem sa blogging var lett? ;)

Vedlagte filer:

2. Avlogget

bareblogg Grûnder

3. Avlogget

WBNina Blogger

4. Avlogget

Nettgründer Moderator

Ser det att den ikke finner feeden deres....

Sjekket litt selv nå og la inn en side som jeg ikke har hatt på Blogglisten før, gikk fint med å registrere den osv. Men jeg også fikk feilmelding når jeg forsøkte å pinge et innlegg. Ser allikevel att mine siste innlegg har kommet med i feeden der ihvertfall: http://www.blogglisten.no/blogg/thailandtur.no

Nå vet jeg ikke hva slags publiseringssystem dere bruker, men ser det er levert av http://www.vmd.no/ Er det de som styrer det tekniske med dere, eller gjør dere det selv?
    Hvorfor har forsiden på bloggen deres denne adressen: wannabee.no/forsiden/blogg/1/ ? Den burde vært uten det dilldallet bak .no og et tilfeldig innlegg ser feks slik ut: wannabee.no/detail/461/ Det burde se slik ut: wannabee.no/wannahave-februar/
    Vil anbefale dere og ordne opp i linkstrukturen ihvertfall, ikke sikkert det hjelper noe med tanke på blogglisten dog.

Kan dere forsøke å sette disse badgene fra Blogglisten og Bloggurat nede i footer og se om det kan hjelpe?
  5. Avlogget

WBNina Blogger

Takk for svar! Ja, ting kan tyde på det, men i følge w3c er feeden vår ok.Bloggurat finner oss heller ikke, mens ting fungerer (nesten) fint på Bloglovin'.

VMD er drevet av en kompis, og det er han som som styrer det tekniske. Han gjør det som en vennetjeneste på fritiden, og har derfor litt begrenset tid til å jobbe med dette. URL-en skal fikses nå, mens forsideadressen kommer til å ta litt lenger tid (bloggen skal skrives om til et annet rammeverk, mvc4).

Vi forsøker putte badgene i footer for å se om det kan hjelpe. Takk for tips :) !
  6. Avlogget

WBNina Blogger

Da har jeg fått svar fra Blogglisten (som når steg betraktlig i mine øyner ;)). Dette er det de skriver:
    'Problemet skyldes formatet på RSS-feeden på bloggen.
    Dere bruker formatet
    a10:link type="text/html"
    og dette støttes ikke av blogglisten.no.
    Vi trenger
    link type="application/rss+xml '

Da er det bare å ta en telefon til utvikler og krysse fingrene for at det gir noen mening for han :).
  7. Avlogget

Nettgründer Moderator

8. Avlogget

bareblogg Grûnder

9. Avlogget

WBNina Blogger

Har foreløpig ikke funnet en løsning, så kom gjerne med tips :)
  10. Avlogget

Nettgründer Moderator

11. Avlogget

WBNina Blogger

Jepp.
  12. Avlogget

bareblogg Grûnder

Da tror jeg det er noe med WP installasjonen eller serveren. Det er jo ikke akkurat vanskelig, normalt sett.

Del denne siden