1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

Tips Promotere postene dine

En tråd i 'Tips, Guide Og Spørsmål' startet av bareblogg, 1 Jul 2011.

1. Avlogget

bareblogg Grûnder

Bloggtips #2 - Promotere postene dine

Det er sjelden slik at trafikk inn til bloggen kommer av seg selv, spesielt ikke når du sitter på en blogg som ikke er tørr bak øra enda.

Det du bør gjøre er å bruke 15-30minutter på å promotere postene dine. Ikke bare slipp dem ut på bloggen og glem dem. Vær proaktiv!

De beste måtene å promotere en post på er;

- Kommenter på andre blogger. Ta gjerne kontakt med han/hun som eier bloggen og spør om de kan linke inn til posten din. Vær forbedret på å få et nei eller to. Jeg snakker av erfaring her. Dere vil ikke tro hvor mange eposter jeg har sendt ut til både private og til firma. Mange nei, et par ja. Igjen, ikke gi opp!

- Bruk Facebook og Twitter aktivt. Har du ikke en Facebook side, bør du opprette en. I mellom tiden kan du ta kontakt med Vis Profil: BareBlogg - Forum | BareBlogg.no og be meg om å legge det ut på BareBlogg`s Facebook og Twitter. Er det noelunde godt formulert legger jeg det gladelig ut for deg.

- Bli medlem av et forum, f.eks. BareBlogg.no. Du kan registrere deg gratis her -> Register på Forum | BareBlogg.no. Når du har blitt medlem får du et arsenal av muligheter til å promotere deg selv og din blogg. Bare se her -> http://bareblogg.no/f21/muligheter-bruk-forumet-221/
  2. Avlogget

Nettgründer Moderator

Et tips er å la nye poster modne seg litt før man peiser de ut i forskjellige markedsføringskanaler, for ellers kan man jo risikere att originalposten på kort sikt rangerer litt lavere enn feks en Twitter tweet.
  3. Avlogget

bareblogg Grûnder

Ja det kan nok stemme - på kort sikt. På lengre sikt vil nok Google se hva som er kilden. Og, hvis det er slik at Twitter ranker høyer vil du få en brukbar linkjuice.
  4. Avlogget

Sukkerspinnet Moderator

Modne seg? Dette forstod jeg ikke helt.
  5. Avlogget

bareblogg Grûnder

Ja, [MENTION=14]Nettgründer[/MENTION] mener at at hvis du legger ut en helt ny post på f.eks. Twitter, så er det en "fare" for at Twitter`n ranker høyere. Personlig så hadde jeg ikke brydd meg om det. All den tid Twitter`n linker inn til posten.
  6. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

Det at en twitterfeed kommer først/over deg i SERP's betyr ikke at en slik tweet har bedre autoritet enn orginalposten din, men kun at den først ble plukket opp av crawlerne til google. En enkelt twitterfeed skal nok ha utrolige mange svar og retweets før den får noe som helst slags autoritet med tanke på linkjuice.
  7. Avlogget

Ayianapa Blogger

Ja, slike ting blir nok ikke akkurat prioritert om du har et godt innlegg med samme navn
  8. Avlogget

Sindre Møllerhaug Blogger

Jeg promoterer innleggene mine på Twitter, Linked-IN og Facebook-siden. RSS-feed oppdatering gjør at alle sidene oppdateres automatisk hver gang jeg har skrevet nytt innlegg. Etter å blogget så lenge har skrivingen blitt bedre, men ikke helt på journalist-nivå, men jeg fortsetter å skrive minst 3 innlegg hver uke og håper jeg kan nærme meg jorunalist-nivå etter langt tid.

Det er i skoleukene jeg ikke får så mye tid til å skrive innlegg, men i feriene får jeg mye bedre tid. I juleferien skrev jeg innlegg nesten hver dag, også når jeg så at statistikken viste lite besøk.

Automatiske oppdateringer av Facebook-siden, Twitter og Linked-IN er praktisk, fordi da blir sidene oppdatert med nye innlegg uten at jeg trenger å legge ut statusoppdateringer manuelt. I perioder har jeg sett i statistikken at de fleste besøkene kommer via sosiale medier, spesielt Facebook og Twitter.
  9. Avlogget

cupcakesogtapas Blogger

10. Avlogget

bareblogg Grûnder

Del denne siden