1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

Prosjekt - 10 blogger

En tråd i 'Prosjekt Under Utvikling' startet av Investorman, 1 Sep 2012.

1. Avlogget

Investorman Blogger

Jeg har langt i fra kommet så langt som jeg hadde håpet. Sykdom og mye overtid har satt grenser. Bloggene har fått mer innhold. Jeg ser også en økning i trafikken. Spesielt har emigrasjonsbloggen fåt en økning. Det er åpenbart et populært tema. Hver måned er det typisk 3 blogger som gir inntekter. Foråpentligvis er det en litt roligere periode på jobben noen måneder fremover slik at jeg får mer tid til blogging. Jeg håper å kunne gå ned til 80 % stilling i løpet av året slik at jeg får mer tid og overskudd.
  2. Avlogget

cupcakesogtapas Blogger

Takk Investorman, prøver meg på de bokannonsene og finans (kredittkort når jeg får de godkjent på TD) på min høyre meny. De har god tilbakebetaling ja.

Dyplenker er å reklamere for et spesifikt produkt?

Var ikke mening og hijacke din tråd investorman, håper du får mer tid og kan utvikle prosjektene dine videre.
  3. Avlogget

bareblogg Grûnder

[USER=293]Investorman[/USER] ting går opp og ned, ofte i takt med belastningen i IRL. Bra at du ikke gir opp.

[USER=627]cupcakesogtapas[/USER] vet ikke om det er så bra å kjøre på vilt med TD annonser som ikke gjenspeiler innholdet på blogggen.
  4. Avlogget

cupcakesogtapas Blogger

Kjører matbøker som anbefalt av investorman, category 'woman' fra TD og 1 kredittkort. 2/3 klart innenfor ihvertfall. Skjønner def poenget, så ble glad for matbok forslaget for syns det passer godt inn der.
    BareBlogg liker dette.
  5. Avlogget

Investorman Blogger

Hos TD finner du Adlibris som har banner annonser for kokebøker. Det kan også være en ide å linke til andre blogger du har, hvis du ikke har gjort det. Når det gjelder annonser på en slik nisjeblogg mener jeg det er to typer annonser som kan fungere. Det ene er nisjeannonser innenfor samme eller beslektede nisjer. Det andre alternativet er mer generelle annonser som treffer bredt. Dersom annonsen for billån (Finansa) er din og ikke noe blogg.no har lagt inn bør du vurdere å erstatte den med noe annet. Billån er et typisk nisjeprodukt og ligger litt unna matnisjen. Hvis du vil ha noe med lån og kreditt så velg et generelt forbrukslån eller kredittkort som de fleste kan søke om. Du bør også sjekke hvor godt annonsøren betaler. Det er forskjell på om du får betalt bare for en lånesøknad eller bare får betalt når lånet utbetales. Billån er vel mest aktuelt for de som er i prosessen med å kjøpe bil. Det virker på meg som annonsene til Expedia er kuttet av. Du bør se om du kan velge en mindre annonse eller gjøre innleggene bredere.
  6. Avlogget

cupcakesogtapas Blogger

Hei [USER=293]Investorman[/USER], takk for god respons, var akkurat og fiksa på annonsene i bunn som jeg har klipt inn feil igår (for bredd). Har bare brukt annonser fra TD som er automatisk i bunn og på meny slik at de bytter ofte. Skal uansett prøve og 'selge' de annonse plassene på sikt. Burde sikkert justere de to automatiske annonsene (som bare er i gruppen 'women' fra TD) til enda bedre når jeg lærer meg mer om annonser. Fokuserer mest på innhold i blogg akkurat nå.

Vurderer en reiseblog på sikt, + skal prøve få til noen bannerbytte i samme bransje, må bare lære meg med redskapene (sosiale medier, bloggeplatform bilder etc) bedre før jeg gir meg i kast med slikt.

Mvh

CoT
  7. Avlogget

cupcakesogtapas Blogger

Har tenkt endel på hva der har ment og hjulpet meg med mht reklame. Har jobbet med 'signaturen' på hver blogg idag og har landet på dette;

8. Avlogget

cupcakesogtapas Blogger

9. Avlogget

Investorman Blogger

Jeg har ikke selv brukt automatiske koder hos TD. Jeg har valgt å søke på de programmer jeg ønsker og så legge inn de annonsene jeg vil ha. Jeg har en forestilling om at fungerer bedre, fordi jeg da kan skreddersy hvilke annonser jeg mener passer. Det er kanskje andre her som har erfaring med bruk av automatiserte koder hos TD
  10. Avlogget

cupcakesogtapas Blogger

Takk, ja er enig på lengre sikt, en fin effekt av de automaiske kodene er at man får brukt mange annonser samtidig og ser hva som genererer flest klikk syns jeg, plus at de får formidlet mange 'tilbud' til faste lesere.

Hvordan syns dere annonsen i bunn av hver blogg er nå?
  11. Avlogget

Investorman Blogger

Det går sakte, men sikkert fremover med mine blogger. Jeg jobber først og fremst med Sparesiden, men også noe med de andre bloggene. Jeg har nå gått igjennom alle poster på Emigrasjon og rettet opp elementære skrivefeil. Men til tross for arbeidet ser jeg at det fremdeles er for lite trafikk og for lite inntekter. Det er åpenbart at noe mer omfattende må gjøres.
  12. Avlogget

Investorman Blogger

Det går fortsatt fremover med små skritt. Jeg begynner å innse at skal de bli noe ut av dette bør jeg få laget noe mer profesjonelt i Wordpress.. Jeg tenker først å få en gratis blogg bare for å få noe erfaring fra bruk av wordpress. Noen forslag?
  13. Avlogget

Nettgründer Moderator

Det er fornuftig av deg og forsøke deg på WordPress ;) Sjekk ut tjenester som bloggr.no , wordpress.com , iSay.no eller Bloggnorge.com

Men disse gratis tjenestene gir deg bare begrenset funksjonalitet så anbefaler uansett att du får deg en konto på et webhotell som feks, host1.no eller blogghotell.no som er rimelige og gode! Der kan du lett installere WP ved hjelp av noen få klikk :)
  14. Avlogget

cupcakesogtapas Blogger

Syns Wordpress funket veldig bra og var 'lettere' enn jeg trodde. Kan google seg frem til det meste av svar og pluginns.
  15. Avlogget

Investorman Blogger

Da er jeg endelig klar for å gå over på wordpress. Jeg har vurdert å bruke Solidhost.

Jeg er litt usikker på hvordan dette best bør gjøres. Jeg har Sparesiden på blogspot. Jeg vet ikke hvor lett det er å flytte domene. Siden jeg har bloggen på blogspot må jeg vel manuelt flytte hver enkelt post. Det jeg frykter mest er at det blir endringer i adressen til hver post . Da må jeg juster alle interne linker. Eksterne linker til blogg post vil kunne gi en 404 feilmelding. noe av poenget med å gå over å wordpress er å ha flere statiske sider. Mange av postene er såpas tidløse at de helle burde hvert faste sider en blogg poster. På blogspot har de en irriterende begrensning på 10 sider pr blogg. Så har jeg en del gamle poster som ikke er relevante lenger. De har jeg ikke slettet fordi jeg tar imot all trafikk jeg får.

Et alternativ er å kjøpe et nytt domene og starte en helt ny blogg. Da beholder jeg Sparesiden med henvisning til den nye bloggen. Da kan jeg bare kopiere over det innhold jeg ønsker å ta med. Det virker mest fristende.
    Noen tanker om hva som er lurt.
  16. Avlogget

Metallian Kjendisblogger

Sikker på at det ikke er en funksjon for flytting blogspot-->wordpress ? Mener å ha sett det i en innstilling en plass....
  17. Avlogget

Investorman Blogger

Jeg mener også å ha sett noe slikt. Det jeg er mest redd for er at det blir mye står med å få det til å bli bra, spesielt siden jeg ikke kan wordpres. Kanskje jeg burde trene litt på wordpress.com ?
  18. Avlogget

Metallian Kjendisblogger

Nja......syns du skal starte bloggen og prøve deg litt frem, liek greit å få domenet opp og gå snarest :)

Du akn endre ting underveis også, både ndesign og plugins :)
  19. Avlogget

Investorman Blogger

Da har jeg startet flytteprosessen. Jeg flytter Sparesiden i første omgang. Nå sitter jeg bare å venter EP kode fra eNom. Jeg regner med at flyttingen skjer over helgen. Det vil bli noe nede tid mens flytting og konvertering til Wordpress foregår. Jeg regner med at det blir noe opprydding i ettertid for å få bloggen til å se ordentlig ut. Bloggposter og kommentarer går greit å konvertere, men resten må gjøres manuelt.
    Jeg har valgt solidhost.no
  20. Avlogget

Investorman Blogger

Da har jef fått den koden jeg trengte fra eNom. jeg la inn bestilling hos solidhost.no. Alt gikk greit helt til jeg skulle legge meg inn som kunde. Det er et felt for organisasjonsnr som bare skal brukes av firmakunder. Jeg lot det stod blank og får feilmelding ved betaling. Organisasjonsnr har ugyldig verdi.
    Må man ha organisasjonsnr hos solidhost.no?

Del denne siden