1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

Prosjekt - 10 blogger

En tråd i 'Prosjekt Under Utvikling' startet av Investorman, 1 Sep 2012.

1. Avlogget

Nettgründer Moderator

Kan ikke tenke meg att de krever org nummer, prøv heller å sette inn ditt personnummer der.
  2. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

Ohhh ja.
    Derfor man maa bruke host1
  3. Avlogget

Investorman Blogger

Jeg har sendt en mail til solidhost og regner med å få svar på mandag. Så da bare venter jeg til mandag.
  4. Avlogget

Investorman Blogger

Fungerer ikke med personnr.
  5. Avlogget

Nettgründer Moderator

La du inn bestilling på den webhotellpakken du ville ha først for så å registere en konto?

Eller har du forsøkt å opprette en konto først og så bestille pakke etterpå?
  6. Avlogget

Investorman Blogger

Jeg la inn bestillingen først. Da jeg skulle betale og registrerte meg som kunde fikk jeg feilmelding. Jeg har senere forsøkt å først registrere meg som kunde, men får fremdeles feilmelding.
  7. Avlogget

Nettgründer Moderator

8. Avlogget

Investorman Blogger

Jeg venter til i morgen, så får jeg se hva de svarer. Det kan hende jeg har gjort noe galt. Viser deg seg at de ikke vil ha privat personer så får jeg bare velge noe annet.
    Jeg vurderer faktisk å heller bruke blogghotell.no
  9. Avlogget

Investorman Blogger

Nå er Sparesiden flyttet til over i wordpress på blogghotell.no Det er mye som gjenstår, men noe begynner å komme på plass. Jeg har vel kommet til den konklusjon at jeg trenger noen som kan lage en mer profesjonell blogg for meg. Jeg kan skrive artikler og poster, men kan ikke design eller tekniske ting. Jeg har mye økonomiinnhold på andre blogger som jeg kommer til å samle på Sparesiden. Jeg kommer til å konsentrere meg om to blogger, Sparesiden om økonomi og Emigrasjon som handler om andre land og kulturer. Krimboka ser jeg på som ren hobbyvirksomhet der jeg legger ut en bokomtale når jeg har lest en bok.
  10. Avlogget

Investorman Blogger

Jeg kommer til å gå ned til 80 % stilling fra 1. mars 2014. Da får jeg forhåpentligvis mer tid til blogging. Den delen av planen som går på å investere i verdipapirer har gått over all forventning. En avkastning på over 20 % årlig i min IPS konto og 140 % på min vanlige depotkonto. I kroner utgjør avkastningen i overkant av 60.000 kr hittil i år
  11. Avlogget

Investorman Blogger

Nå har jeg for første gang fått sponsede innlegg. Jeg hadde lenge trodd at det ikke var mulig for en blogg med så lav trafikk, men det er vel verdien av linkene og ikke trafikken de betaler for. Jeg ble noe overrasket over at de vil betale så mye. Det er egentlig helt utrolig. De sender et innlegg, jeg legger det ut og får betalt i bøtter og spann. Jeg blir stadig overrasket over hvor lett det er å tjene penger på blogging. I januar hadde Sparesiden under 700 unike besøkende og 900 sidevisninger. Før det var det enda mindre. 2013 har nok vært et hvileskjær og jeg tjente bare 3000 kr. Når jeg får jobbet mer med bloggen bør jeg nok klare å passere det 12000 kr jeg tjente i 2012. Da hadde jeg 30-35 unike besøkende daglig. Det virker som jeg nesten ikke trenger trafikk for å tjene penger. Jeg har lest påstander om at det ikke er noen vits i å prøve å tjene penger på en blogg hvis du ikke har 500 sidevisninger pr dag, andre sier du bør ha minst 5000. Nå er mine inntekter lave, men ser en det i forhold til trafikk og at bloggene mine ikke ser like flotte ut som mange andre så er jeg faktisk overrasket. Jeg forsøker å ikke bli overoptimistisk. jeg vet at inntektene går i rykk og napp. Sponsede innlegg er en ny inntektsmulighet jeg faktisk ikke trodde var mulig. Nå tar jeg i mot det jeg kan av sponsede innlegg. Jeg tror ikke jeg kommer til å få altfor mange tilbud. Skulle det bli for mange så får jeg bare skru opp prisen. Jeg har ikke tenkt å oversvømme bloggen med sponsede innlegg. Jeg vet at for mange sponsede innlegg trekker ned bloggens anseelse og kan ha negativ effekt på trafikk. Jeg kommer selvfølgelig til å fortsette å legge ut eget innhold. Sponsede innlegg kommer bare i tillegg. Selv om jeg ønsker å lage en god blogg leser verdsetter med mye nyttig informasjon så er jeg så kynisk at jeg er mer opptatt antall kroner enn antall lesere. Antall sponsede innlegg blir begrenset av at jeg ikke får så mange tilbud og om nødvendig setter jeg inn bremsene ved å bruke prismekanismen. Jeg får også en utbetaling fra Adsense nå i februar. Jeg har også kommet over grensa for utbetaling hos TradeDoubler hvis vi tar med alt som ligger å venter. Jeg har fått 20 % ulønnet permisjon på jobben fra 1. mars og ut året, med signaler om at jeg da kan gå permanent ned i stilling. Planen er å gradvis trappe ned min vanlige jobb etter hvert som jeg får nedbetalt gjeld og kanskje økt inntekt fra blogging og investeringer.
  12. Avlogget

erlend Blogger

Hva tar du for et sponset innlegg fra et Bareblogg.no medlemm? ;)
  13. Avlogget

Investorman Blogger

Jeg tar 1000 kr for sponsede innlegg på Sparesiden. Jeg tar ikke inn gambling relaterte innlegg.
  14. Avlogget

Investorman Blogger

Nå har jeg gått ned til 80 % stilling slik at jeg får mer tid til blogging. Jeg har brukt mye tid på å sjekke litt kostnader i forbindelse med oppretting og regnskapsføring i et AS. Regnskapsførere er dyre. Jeg tror ikke jeg vil prøve å føre regnskap i et AS selv, og med den lave omsettingen jeg har er det ikke fornuftig å betale for hjelp. Jeg har sendt inn skjema til enhetsregisteret og kommer til å drive bloggene som selvstendig næringsdrivende. Etter hvert som jeg får litt mer erfaring med regnskapsføring og eventuelt økte inntekter får jeg vurdere om det er mulig med AS senere. Skal jeg drive AS bør jeg gjøre mest mulig selv og ha inntekter som er høye nok til å betale for den hjelpen jeg trenger.
  15. Avlogget

Metallian Kjendisblogger

Jeg bruker regnskapsfører til mitt ENK- det er faktisk min største utgift, men føler det er verdt det.
  16. Avlogget

Investorman Blogger

Det er de høye kostnader ved regnskapsføring som gjør at jeg vil gjøre det så enkelt som mulig og gjøre mest mulig selv. Jeg fikk org.nr i dag. Det gikk raskt.
  17. Avlogget

Sindre Møllerhaug Blogger

Hvordan går det med prosjektet ditt? Høres spennende ut å jobbe fulltid i tillegg til disse bloggene.
  18. Avlogget

Investorman Blogger

For å si det kort: Det går fremover. Inntektene har begynt å bevege seg oppover. Jeg kommer åpenbart til å tjene mer i år enn i fjor. Jeg har gått ned til 80 % stilling for å få mer tid til blogging. Jeg har fått mer tid og det hjelper. Jeg må være ærlig på at jeg ikke har kommet så langt som jeg skulle ønske. Noe stort gjennombrudd er det foreløpig ikke. Den delen av planen som går på å tjene penger på verdipapirer går mye bedre. Jeg har brukt av avkastningen til å redusere gjelden. Tanken er at lavere utgifter gjør det lettere å leve av blogging og investeringer. Det er fint at den biten går forholdsvis bra.
  19. Avlogget

Sindre Møllerhaug Blogger

Jeg jobber hver hver dag på fulltid og sliter med å oppdatere bloggen min med 2-3 lange innlegg i uka, men nå har jeg sommerferie og får mye bedre tid til bloggingen. Skriver bare innlegg når jeg har gjort noe spesielt, men det begynner å komme seg.

Hva gjør at du klarer å finne på noe nytt å skrive om hver dag i alle 10 bloggene dine?
  20. Avlogget

Investorman Blogger

Det å skrive et nytt innlegg daglig på 10 blogger går ikke og derfor gjør jeg ikke det. Det å finne temaer er vanskelig. Hvis en ser litt i media hva som er aktuelt og følger med å diskusjonsfora vil en kunne se hva folk er opptatt av. Det går også an å se på hva en har skrevet tidligere og skrive en ny oppdatert og forbedret artikkel om samme tema. Nye lesere har sannsynligvis ikke lest det artikkelen du skrev for tre år siden. Man kan også finne artikler innen samme tema og så skrive en omtale av den artikkelen. Fordelen med å ha flere blogger som omhandler forskjellige temaer er at det blir lettere å finne noe å skrive om. Når du har funnet et tema så legger du bare ut på den bloggen der det passer. Dette går fint hvis du har interesser på flere forskjellige felt.

Del denne siden