1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

[Prosjekt Facebook] Markedsføring av BareBlogg via Facebook

En tråd i 'Prosjekt Under Utvikling' startet av bareblogg, 12 Apr 2011.

1. Avlogget

bareblogg Grûnder

Egentlig er jeg ikke tilhenger av å markedsføre BareBlogg (les; betale for markedsføringen), men jeg har så fryktelig lyst til å teste ut markedsføringsopplegget til Facebook.

Har lagt inn en ordre så får vi se hvordan det går.

Er det noen som har gjort dette tidligere?

Hvis ja, hva slags erfaringer sitter dere igjen med?
  2. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

Jeg har brukt betalt annonsering på FB, men dette var for en god stund siden.
    Konverteringen var meget bra, da annonseringen rettet seg mot det thailandske markedet for en nettbutikk drevet på Thai.
    Men, som sagt var vel dette for kanskje et par år siden.

Pr. i dag finnes det så mange muligheter på facebook (FB apps) at betalt annonsering nesten er unødvendig hvis du har en del venner).
  3. Avlogget

bareblogg Grûnder

Sitter på flyplassen og går gjennom FB kampanjen, og det jeg ser får meg til å smile.

Ja, smile fordi enten har jeg gjort noe feil eller så er dette århundrets fjasko;)

Vis vedlegg 258

Over 20,000 visninger og 16klikk????

He he...Tja hva skal man si.

Sent fra iPad via BareBlogg's Mobile løsning - Tapatalk
  4. Avlogget

bareblogg Grûnder

Har tatt noen grep her nå.

Logo er endret til BareBlogg`s kjente stil.

I stedet for å kun kjøre "smalt" med ganske aggressiv filtrering har jeg åpnet opp for "hele" Norge;)

Slik så det ut før jeg endret sakene.

Vis vedlegg 259

Will keep you postet...
  5. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

Du må splitteste hvis du skal kjøre kampanjer på FB evt. adwords.
    Kjør små kampanjer med litt ulik tekst og litt ulike bilder.
    Finn ut hva som konverterer best og bruk den (evt. de) kampanjene når du kjører i gang.
    Trenger neppe bruke mer enn et par tusen på splittestingen.
  6. Avlogget

bareblogg Grûnder

Det kan godt være det [MENTION=16]Picxx[/MENTION].

De grepene jeg gjorde har ihvertfall virket positivt.

Vis vedlegg 260

Ut av rapporten så langt kan vi si at de 13 ekstra "Likes" BareBlogg har fått har hatt en kostnad på ~253kr;)

Selv om konverteringen er dårlig er jeg faktisk ikke så veldig missfornøyd nå.

Det er tungt å dra noe igang fra bånn, det er hevet over enhver tvil...

Når BB begynner å få moment kommer ballen til å rulle - og den kommer til å rulle fort...
  7. Avlogget

bareblogg Grûnder

...og slik ser kampanjen ut etter tre dager... Det har virkelig hjulpet å endre logo og åpne litt på filtreringen...

Den "sosiale" delen har økt litt, og i det så ligger det at folk har delt linken til BB.

Det stemmer ganske bra med antall "Likes" som har steget i kjølvannet av kampanjen.

Faktisk, så er jeg ganske fornøyd så langt. Igjen, selv om konverteringen er helt bånn i bøtta.

Når BareBlogg bare begynner å få moment så skal dere se...;)

Vedlagte filer:

8. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

Jeg synes du heller burde gitt meg tusen kroner for å kjøpe pils for...
    og ja, det er helt seriøst......
  9. Avlogget

bareblogg Grûnder

Kunne spandert på deg en boks med bartevoks, men kampanjen på FB kommer til å fortsette fordi om.
  10. Avlogget

bareblogg Grûnder

Facebook kampanjen er over for denne gang. Er jeg fornøyd? Ja! Kommer jeg til å gjøre det igjen? Ja!

Kampanjen som varte rett over en uke kostet meg ~ 770NOK. For disse pengene har f.eks. Facebook "Likes" økt i fra ca noen å 30 til 90. Antall medlemmer har økt i fra ~ 80 til 99.

iPad støtter ikke flash, så dere får ikke sett grafen.

Bildet er lastet opp via iPad/Tapatalk så jeg håper det blir brukbart.

Vedlagte filer:

11. Avlogget

bareblogg Grûnder

Tenkte jeg skulle avslutte kampanjen med å vise dere et par skjermbilder.

BareBlogg`s - Facebook - Demografi

Skjermdumpen over forteller litt om hva jeg oppnådde.

Slik det kan se ut av grafen over, ble det sannsynligvis skivebom med tanke på hva JEG hadde i tankene for kampanjen;)

De fleste som "Liker" bareblogg er mellom 13-17år etter kampanjen.

I mitt hue tror jeg dette er bloggr.no og blogg.no folk. Det skal bli spennende å se om denne gruppen kommer til å bli aktiv her på forumet. Skal jeg være ærlig - jeg tviler på det. De har allerede et community i blogg.no og bloggr.no

Jeg tror målgruppen for BareBlogg, slik jeg ser det vel og merke, er bloggere som blogger på eget domene, og som ønsker å ta steget i fra der. For den gruppen er tilbudet meget beskjedent, og her ser jeg BareBlogg har livets rett...

BareBlogg`s - Facebook - Bruk

I følge gragen synes jeg bruken av BareBlogg`s Facebook side er meget god. Dette stemmer godt overens med det jeg ser mtp. besøksraten av artiklene som blir lagt ut. Hver artikkel som blir lagt ut har frem til nå blitt besøkt mellom 350-500ganger.

Hvis dette tallet stemmer er det et godt potensiale både med tanke på å promotere andre blogger og ting jeg like, men også mtp. å promotere BareBlogg`s artikler. Dette er noe jeg kommer til å undersøke litt nærmere

Vedlagte filer:

12. Avlogget

teknolicious Blogger

personen fra Latvia er meg!
  13. Avlogget

bareblogg Grûnder

he he...flott teknolicious.
  14. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

Synes fremdeles du heller bare burde gitt meg en tusning for å kjøpe pils jeg da....
  15. Avlogget

bareblogg Grûnder

Ja kanskje jeg burde det...Vi får se neste gang Picxx.
  16. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

Gi meg tusingen, så kan jeg ihvertfall fortelle deg hva du skal gjøre for å slippe å tulle bort pengene dine på facebook ads ;)
  17. Avlogget

Sukkerspinnet Moderator

Jeg vil også være med på pilsingen!

Man kan velge selv hvem som skal se reklamen? (Så jeg kan velge kvinner, 13-24 år?). Synes forresten 770 kr høres mye ut for så få likes?
  18. Avlogget

bareblogg Grûnder

Du kan selektere svært nøyaktig hvem som skal se reklamen ja. Prissettingen går opp og ned akkurat som på børsen. Klokkeslett, dag, og type reklame spiller inn.

Ja, det ble en dyr affære mtp. antall likes. Det er allikvel en del trafikk som kommer i fra Facebook, så helt bortinatta var det ikke.
  19. Avlogget

TrenBedre.no n00b

Min tanke er det at en slik kampanje er en fremtidig satsing. Man får ikke direkte tilbakebetalt invisteringen på dagen, men kanskje over noen år. Mange på faebook har rundt 300-500 venner, så ved 60 nye likes så er sjangsen og muligheten for å få enda flere gjennom bekjente av de som allerede har "liket" ganske stor.

Har man en visjon og en plan så er slike investeringer gode og lærerike. Eg vurderer selv å bruke både googleads og facebook ads i en begrenset periode for å få ut ordet om TrenBedre.no - Alt om trening

Vi har nå fått plass på Forsiden - Startsiden.no . Dette er et steg i riktig retning. Trim og trening - ABC Startsiden.no
  20. Avlogget

bareblogg Grûnder

Grattis og velkommen i det gode selskap;)

Skal man ha suksess på www, må det knallhard jobbing til over lang lang tid. Det er heller ikke å stikke under en stol at $$$ får vinger heller.

For mitt vedkommende er drivkraften en indre genuin interesse for a) www og b) skape noe...

Del denne siden