1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

[Prosjekt Facebook] Markedsføring av BareBlogg via Facebook

En tråd i 'Prosjekt Under Utvikling' startet av bareblogg, 12 Apr 2011.

1. Avlogget

Nettgründer Moderator

Passert 100 medlemmer ser jeg, grattis :)
  2. Avlogget

bareblogg Grûnder

Takk for det. Veien til 100 medlemmer har i grunnen vært sabla lang though;)
  3. Avlogget

teknolicious Blogger

mitt beste tips for flere likes er simpelt nok å tilby noen noe i bytte mot en like. JEg har hatt stor suksess med å bytte bort Google+-invites med likes på pagen(fra 19 til 450 likes siden G+ oppstyret startet). Selvfølgelig har noen likt siden, fått invites og unlike'a(?) siden igjen. Men heck, det har jo jeg gjort sjæl noen ganger og...

Jeg synes barebloggs facebookside er en av de bedre jeg liker så potensialet for flere likes er definitivt der...
  4. Avlogget

bareblogg Grûnder

Ja jeg har følgt med på suksessen du har hatt med FB Likes. Du har vært meget flink til å utnytte muligheten vi alle hadde da G+ kom. Bøyer meg i støvet for det du har fått til der.
  5. Avlogget

Sindre Møllerhaug Blogger

Jeg tror det beste hadde vært å markedsføre Facebook-siden til forumet, hvis det skulle bli Facebook-annonsering. Men det spørs om det er nødvendig med markedsføring med tanke på forumet. Jeg ville heller satset på ukentlige oppdateringer på Facebook-siden.
  6. Avlogget

Betalte du for hvert klikk eller sidevisninger?
  7. Avlogget

bareblogg Grûnder

8. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

PPA = Pay Per Action.
    CoReg = Co registration

Noe å legge seg på minnet heller enn mannskit som blir kastet på en vegg (PPC og PPV).
  9. Avlogget

pappahjerte n00b

Takk, takkare, takkast! Sitter her og smatter på om jeg skal rulle ut en facebook-kampanje for å få sparket i gang bloggen skikkelig og ved å lese denne tråden har jeg fått svar. Det blir annonse, takket være eder! :) Tommel opp og stor takk!
    Du tenker kanskje: Skit, lurer på hva han skal annonsere for? Sjekk ut siden min på facebook eller bloggens hjemmeside.
  10. Avlogget

cupcakesogtapas Blogger

Har generert 88 Facebook likes på min FB gruppe http://www.facebook.com/pages/Cupca...091240496811?ref=notif&notif_t=page_new_likes på ~100 kr.

12-18 Feb
    • Kampanjens rekkevidde?
      7753
    • Hyppighet?
      3,5
    • Sosial rekkevidde?
      267
    • Handlinger?
      101
    • Klikk?
      138
    • Klikkfrekvens?
      0.508%
    • Brukt?
      $ 18,45
    Har ikke reklamert til noen familier eller venner, eller lika siden selv for å få nøyaktige tall fra Facebook annonser (fant ut at å vente noen dager-uker mens jeg bygger innhold ikke burde ha noe og si).

Begynte annonsen med: 'Liker du...' og justerte nedslagsfelt etter samme interesser.
  11. Avlogget

Er en del som har anbefalt meg å kjøpe likes på FB og så får jeg flere til å like bloggen min på FB. Jeg sier at det er ikke nødvendig å kjøpe likes når bloggen er personlig og ikke en nisjeblogg. Og spørs om det hjelper noe spesielt å kjøre en annonsekampanje for min del. Annonsekampanje for et forum eller en nisjeblogg (gjerne matblogg) er noe helt annet, for da kan man målrette annonsen til for eksempel mat.

Reklame koster ettersom hvor man kjører annonsen og hvor lang rekkevidde man ønsker. En ting er sikkert, kjøper man reklame for noe, er det noe man virkelig vil satse på og må regne med at responsen kan bli både imponerende og skuffende. Markedsfører man et forum, kan markedsføring medføre at mange nye brukere kommer til forumet, eller at veldig få gjør det. Så reklame bør man planlegge nøye før kampanjen kjøres, sånn at man kan regne med mest mulig respons for pengene. I reklamen kan det gå mye penger ut...

Del denne siden