1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

reklame under postene på Twenty eleven!

En tråd i 'Bloggplattform' startet av Jonas Philipe Svendsen, 29 Nov 2011.

1. Avlogget

Jonas Philipe Svendsen Blogger

reklame under postene på Twenty eleven!

Hei nå skal sette inn annonsene under postene på forsiden og når man går inn innlegget vil gjerne ha den centeret og med god avstand fra selve innlegget.
    bruker twenty eleven som layout noen som kan lage enn liten Guide. tenkte Jeg vil ha det på de 5. øverst på fremsiden og vil helst ikke bruke noen plugin :)
  2. Avlogget

prlink Kjendisblogger

Hvis du ikke skal bruke plugin, så må du legge inn annonse kodene manuelt for hver post. Bruker du AdSense eller kanskje noen andre annonse tilbydere/affilates? Hvis du bruker AdSense så kan du jo bare kopiere inn annonse koden din i postene, via admin panelet i html mode.

Så det blir ikke noe særlig annerledes installasjon en de banner annonsene du har i footer.

Hvis du kun bruker Adsense og skal ha annonser på forsiden under hver post, så kan du kun ha 3 annonser synlig på hver side, ellers kan google bli sure :) (det er kun 3 som vises uansett, resten blir da blanke)

Var det dette du ville frem til eller har jeg misforstått noe?
  3. Avlogget

Kan Jo engetlig bruke enn plugin vis det er det eneste mulighet:) skal bruke annonsenettverket bloggerfy.com og vil gjerne ha den som beskrivet i tråden:)
  4. Avlogget

prlink Kjendisblogger

Mja, eneste mulighet er det jo ikke, men det blir en smule enklere å legge til nye annonser etterhvert hvis du bruker plugin. Du må selvsakt gjøre noe manuelt selv om du bruker plugin.

Nå har ikke jeg brukt så veldig mange annonse plugins, men jeg har brukt en wordpress plugin som heter AdRotate. Du legger inn de annonse kodene du har i adrotate, deretter får du en shortcode som du legger inn i innleggene dine. Du kan legge til flere annonser for hver "shortcode" som gjør at ikke den samme banneren vises hele tiden, hence ordet AdRotate :)

Når du skal legge til nye annonser så behøver du kun å legge til annonsekodene i adrotate, så kommer de til å vises sammen med de gamle. Du må selvsakt legge til en shortcode i nye innlegg for at annonser skal vises. Det er mange alternativer i AdRotate, så du må nesten ta deg en titt selv.

Hvis du skal ha annonser på forsiden under hvert innlegg, så må du inn i .php filene dine å modifisere litt her og der. Du kan bruke AdRotate her også (hvis jeg husker riktig). på forsiden trenger du da altså ikke å legge inn nye shortcodes, men kun å legge til nye annonse koder inn i adrotate programmet.

Kanskje litt mye å ta tak i her, men hvis du trenger hjelp med installasjon av plugin, så kan jeg hjelpe deg med det (gratis). Jeg kan også legge inn et par annonser for deg, slik at du kommer igang.
  5. Avlogget

du kan godt hjelpe meg vis. du sender over mailen din på pm. så kan lage enn bruker til deg slik at du får lagt til det i kodefilen bruker vil bli slettet etterpå men vis du ønsker at skal kreditere deg på enn måte så må du si i fra:)
  6. Avlogget

prlink Kjendisblogger

Takk for hjelpen holder lenge for meg, meeen det hadde vært hyggelig hvis du hadde registrert nettstedet ditt på www.prlink.no :) Sender PM om ikke alt for lenge.
  7. Avlogget

Sukkerspinnet Moderator

Hvorfor er jeg merket i denne tråden? Jeg kan nok dessverre ikke hjelpe.

Men skal du bruke adsense? Da tror jeg ikke du kan ha fem reklamer.
  8. Avlogget

hehe beklager [MENTION=107]Sukkerspinnet[/MENTION] men har fått [MENTION=320]prlink[/MENTION] til og fikse det istad:)
  9. Avlogget

Sukkerspinnet Moderator

Ja, så det. :)
  10. Avlogget

Nettgründer Moderator

Har satt opp en ny tråd for tilbakemeldinger på denne funksjonen. http://bareblogg.no/f21/merke-medlemmer-i-trader-699/
  11. Avlogget

Thomas Blogger

Et plugin som er lettere enn AdRotate er AdInjection som automatisk legger inn annonsen i innleggene. Du kan legge inn annonsekoder for annonser under tittelen, nederst i artikkelen, nederst på siden og tilfeldig i artikkelen. Anbefales sterkt :D
  12. Avlogget

bareblogg Grûnder

Den der så jo nydelig ut. Må prøves. Thanks!
  13. Avlogget

teknolicious Blogger

denne var virkelig bra. når jeg får alt til å funke helt som jeg vil vel og merke

likte godt det at man kan be den bare vise reklame til folk som kommer fra søkemotorer + andre sider du velger. det er digg, for det er vel googlefolkene som konverterer best er det ikke?
  14. Avlogget

hupsey Blogger

Er det denne du bruker på magnusson bloggen? La merke til godt integrerte anonser i postene..
  15. Avlogget

bareblogg Grûnder

Nei, jeg er oldschool og bruker denne metoden -> Google Adsense i Bloggposten | Magnusson Beta

Del denne siden