1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

[Social Publishing CMS] Kom over Pligg i dag

En tråd i 'Bloggplattform' startet av bareblogg, 13 Des 2010.

1. Avlogget

bareblogg Grûnder

Jeg kom over Pligg i dag, og jeg synes det ser ganske spennende ut. Hvis det er noen som har erfaring med denne type CMS vil jeg mer enn gjerne høre om det.

Social Publishing CMS

Her er et kort utdrag om Pligg

2. Avlogget

Nettgründer Moderator

3. Avlogget

bareblogg Grûnder

Ja nettopp, Linksiden.no var navnet på tjenesten som brukte Pligg. Jeg synes themet han bruker er skikkelig flott...

Jeg fikk et par ideer når jeg så siden hans:)
  4. Avlogget

bareblogg Grûnder

Har nettopp investert i et par gode domenenavn, og i den forbindelse tenkte jeg å bruke Pligg sammen med Pligg Module Media Master | Pligg CMS Templates and Modules.

Temaet for siden er blir humor, der brukere selv kan skal laste opp filmer.

Er er det andre forslag til CMS? Vil ikke bruke WP denne gang.
  5. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

Pligg er mest sannsynlig det cms'et med mest "flaws" når det kommer til spamming. Fordi det er relativt utbredt er det også (selvsagt) i søkelyset hos spammere og folk som distribuerer autosoftwares.
    Skal du ha et script som gjør det mulig å laste opp videoer (noe a la en youtube klone) ville jeg heller tatt en titt på PHPmotion :: Free Video Sharing Script - Free Youtube Clone - Free Youtube Script - free video sharing software - you tube clone - media sharing script - PHP Script - social networking scrript som er gratis i basisversjon. Søk gjerne litt på reviews av scriptet for å se hva andre sier om det.
  6. Avlogget

bareblogg Grûnder

Faktisk så installerte jeg phpMotion rett før du postet denne posten. Pligg's admin-area utspiller seg som en ekte god gammel 80talls fashion...Det ligger lysår tilbake.

phpMotion derimot;) Gratis blir det ikke; unbranding og nytt theme = 150$, men det blir verdt det, øøh på sikt;)

Gleder meg til å utvikle konseptet...

Så lang som jeg har sett til nå er dette en bedre løsning enn f.eks. wordpress med gallerimodule.
  7. Avlogget

Helleik Rabbe n00b

Fastweb CMS - et godt alternativ

Hei, det er mange bra CMS verktøy der ute, men vil tipse om vårt eget verktøy, CMS med Fastweb, en morsom, gratis og profesjonell webløsning, som du setter opp selv “on the fly”. Det er ekstremt brukervennlig, både mht til å designe sidene og legge ut innhold. I tilleg er det gratis/billig samtidig som du slipper irriterende reklame på sidene dine!
    Vi har også en svært god partnermodell om det skulle være av interesse.
  8. Avlogget

bareblogg Grûnder

Hei Helleik og velkommen hit til BareBlogg.

Hva er det som skiller deres CMS fra konkurrentene, og kan du forklare litt nærmere hva deres partnermodell går ut på?
  9. Avlogget

Helleik Rabbe n00b

Hei,
    Den viktigste forskjellen er nok selve forretningsmodellen, hvor det er ingen etableringsavgift hverken fast abonnementsavgift. Det er først når du får suksess, dvs får mange besøkende at du begynner å betale. Vi definerer mange som 300 unike besøkende i måneden, overstiger du det betaler du kr 99.- og så er det en trappetrinnsskala opp til 10000 besøkende hvor du betaler 349.- Det er kun i de månedene du overstiger grensen at du betaler, altså som et telefonabonnement. Ellers er brukervennligheten satt i høysetet, fra etablering, via design til selve innholdsoppdateringen. Du trenger ikke ha noen webkompetanse for å få til et bra resultat. Designmodulen har hentet inspirasjon fra Artister om du kjenner til det programmet. Helt individuelle design er og mulig å legge ut - det kommer i løpet av et par måenders tid. Du får 2 Gb lagringsplass.

Som partner får du 20% av all omsetning som din kunde genererer - til evig tid. Anbefaler at du prøver det ut, det koster ingen ting, ingen kredittkort skal legges igjen og du binder deg ikke til noe.
  10. Avlogget

hupsey Blogger

Jeg har sansen for denne type lisens modell. Da får brukeren virkelig teste det ut kostnadsfritt.
  11. Avlogget

bareblogg Grûnder

Jeg synes også dette høres lovende ut, og best egent for folk som er i oppstarten, små bedrifter som enda ikke er på nett, bedriftslag osv.

Helleik Rabbe, har dere mange store kunder i deres portefølje?
  12. Avlogget

Helleik Rabbe n00b

Fastweb-løsningen lanserte vi 25.5 i år, det er allerede 250 som har registrert seg, men noen store kjente selskaper er det vel smått med. Målgruppen er uansett små og mellomstore, lag etc. - her har vi prøvd å liste noen Fastweb - gratis webdesign, publiseringsløsning og nettbutikk Løsningen bygger forøvrig på vår (Bysants) Webpublish-løsning, men hvor brukergrensesnitt og mye annet er totalt lagt om. Det ser ut til at vi har gjort noe riktig i forhold til GUI-vi har nesten ingen henvendelser om support fra de 250 som har registrert seg. Webpublish har jo flere større kunder, Aftenposten (nettbutikken), Lampemagasinet, m.fl.
  13. Avlogget

bareblogg Grûnder

Denne tjenesten synes jeg fortjener litt oppmerksomhet - Link til Fastweb er lagt ut på BareBlogg`s Facebook og Twitter konto.
  14. Avlogget

Helleik Rabbe n00b

Takk skal du ha! Om dere prøver ut og har forslag/kommentarer så tas de mot med takk!

Del denne siden