1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

Starte blogg om hvordan blogge?

En tråd i 'Generell Diskusjon' startet av Picxx, 21 Jan 2011.

1. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

Du synes sikkert det er kjempekult å blogge akkurat nå og ønsker å dele med hele verden alle mulige ting du akkurat har funnet ut omkring pinging, trafikk, annonsering og whatever.

Tro meg, dette er en som en kjærlighetsrus og vil avta, ganske kraftig, i de kommende månedene.

Vet ikke hvor mange blogger jeg har sett blitt startet opp og lagt død etter kun kort tid om dette temaet, men det er pinadø en god del.
    Å starte en "metablogg" (en blogg om blogging) er lett. Å opprettholde den med nyttinnhold, intressant innhold og bra innhold er desto veldig mye vanskeligere.
    Så tenk deg om både en og to ganger før du finner på at dette er noe du vil starte.

Har du ikke andre ting, andre hobbyer du kan skrive om?
    Jeg anbefaler deg heller å starte en blogg som omhandler noe annet enn blogging, for ikke bare er det vanskelig å opprettholde bloggen, men konkurransen er faktisk også ganske steep, ettersom så mange før deg har gått på akkurat samme blemmen.

Dette er ikke noe "ikke gjør som mora di sier Jens" innlegg, men bare ett godt råd fra en som har sett litt på hva som foregår på den norske blogghimmelen i løpet av noen år. Husk... når jeg startet var det faktisk Jarle på norsk som var den store bloggen i norge... i dag er det vel neppe noen som vet hvem mannen er.
  2. Avlogget

Kamelryttersken n00b

Ja, det var et nytt navn.
    Er enig med deg Picxx, at det å starte en blogg om blogging, en metablogg som du kaller det, blir ganske så bortkastet. Ser det er mange som bruker blogging som tema, og det er mye oppgulp av hva andre allerede har sagt like godt x-antall ganger før.
  3. Avlogget

hupsey Blogger

Jeg tror også å blogge om å blogge er svært vanskelig om man vil tjene penger.
    Blogger og webmastere er de vanskeligste å tjene penger på i følge mange.
    Skal man tjene penger på denne nisjen tror jeg det er best å ha tilegstjenester man tar betalt for som installasjoner, SEO, webdesign osv..
    Det er utrolig mange om benet, og jeg ville også anbefalt andre å finne en annen nisje.

Del denne siden