1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

Subdomain vs subkatalog

En tråd i 'Generell Diskusjon' startet av bareblogg, 9 Apr 2011.

1. Avlogget

bareblogg Grûnder

Å bruke subdomain er jo ikke noe nytt det hele tatt.

Det jeg er interessert i og ønsker diskutere, er når og i hvilken setting bruker dere subdomain isteden for å legge det under hoveddomenet.

Hvilke fordeler og ulemper ser dere ved å bruke den ene metoden foran den andre?

Jeg ser fordeler og ulemper med begge deler.
  2. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

Subdomene bruker man når man ønsker å starte en helt ny side, som vil få egen ranking i søkemotorer og som ikke er en mindre del av ditt større nettsted.
    En katalog, eller mappe, bruker man når man skal legge til informasjon på sitt eget nettsted og ønsker at denne informasjone skal inkluderes i nettstedet som helhet.
    Hadde jeg f.eks. driftet megaportalen.no og ville startet et forum der for de besøkende hadde jeg lagt dette i megaportalen.no/forum
    Hadde jeg derimot ønsket å starte et forum som omhandler fritidsfiske og friluftsliv, som hadde veldig lite med innholdet i megaportalen å gjøre hadde jeg nok heller opprettet friluftsforum.megaportalen.no
    Generiske domener er superflotte skal man starte flere mindre nettsider som skal rangere på eget domene.
  3. Avlogget

bareblogg Grûnder

...som f.eks domenet norskesider;)

Sent fra iPhone vi BareBlogg's mobile løsning - Tapatalk

Del denne siden