1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

Sykler hver dag, også i ruskevær

En tråd i 'Pauserommet' startet av Sindre Møllerhaug, 24 Sep 2015.

1. Avlogget

Sindre Møllerhaug Blogger

Jeg elsker å sykle. Det er god trening og jeg kommer i god form. Kan spise så mye jeg vil uten å legge på meg. Vinteren i Haugesund pleier å være så mild at jeg kan like godt bare sykle da også, men må da være ekstra forsiktig og sykler gjerne i god tid før jeg normalt pleier å måtte sykle til jobb.

Har ikke bil, så sparer mye penger og har råd til å kjøpe mye mat. Spiser mengder middag hjemme, men varierer. Må ta igjen alt fettet jeg forbrenner på sykkelen.

Syklingen hjelper på humøret og psykisk utholdenhet. Hver gang jeg skal til et kjøpesenter for å kjøpe småting, sykler jeg og pakker ting i ryggsekken. Det skjer ikke ofte, men en gang innimellom, selv om det pleier å ta 20-30 minutter hver vei, avhengig av værforhold og trafikk.

Sykkelhjelm bruker jeg. Ikke bare for sikkerheten, men også for å ikke få bakoversveis. Har glemt hjelmen noen ganger og det er ikke så bra. Bakoversveis ser så dumt ut jeg har ramla av sykkelen. Selv om hjelmen har beskyttet godt, har jeg de fleste gangene hodet som regel vært minst utsatt eller ikke utsatt i det hele tatt. Verste var i 2. klasse i 2001 eller 2002 når jeg ikke var vane med håndbremser og måtte krasjlande i noen busker. Hodet berørte så vidt bakken, men det gikk helt fint, med en liten kul. Konklusjon: bruk hjelm hvis du har! Jeg kjøpte min siste sykkelhjelm i 2010 og den holder seg fint. Kostet ca 1000 kr, men var den eneste jeg følte meg komfortabel med.

Når jeg er i dårlig humør og trenger å sykle, tar jeg meg like godt en tur til et kjøpesenter for å kjøpe billige kvalitetsklær, helt nye. Å sykle for moro skyld blir ikke bedre for meg. Må ha et mål med turen.

Del denne siden