1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

Tips til markedsføring på internett

En tråd i 'Generell Diskusjon' startet av bareblogg, 9 Jul 2012.

1. Avlogget

bareblogg Grûnder

Etter ferien har jeg planer om å juice opp markedsføringen BareBlogg og i den forbindelse trenger jeg litt innspill.

Kom gjerne med egen erfaringer. Hva har du selv prøvd. Hva funker og hva funker ikke.

- Linker
    Legg igjen en link til nettsteder som selger annonser, egne blogger er ok å legge igjen i denne tråden.

- Strategier
    Hvordan markedsfører seg? Hvilke kanaler osv.
  2. Avlogget

Metallian Kjendisblogger

Litt usikker på hva du mener her? Kan vi f.eks linke til egne blogginnlegg om temaet?
  3. Avlogget

bareblogg Grûnder

Mener at hvis dere har et konkret tilbud å komme med, f.eks. på egen blogg så kan dere legge igjen en link.
  4. Avlogget

abroke n00b

Jeg ville gjort prøvd å få bloggere mer aktive på forumet. Det er veldig mange som er aktive bloggere i Norge, og om du greier å få en liten andel av dem aktive vil det gjøre mye.

Måter å få bloggere aktive på kan for eks. være å ha en toppliste med "Vinnere av en bloggpris". Eller legge ut themes som er "laget av" bareblogg. For det viktigste her å få mange brukere som lager godt innhold. Jeg er ganske sikker på at du vil få mer igjen ved å gi bort "themes" eller noe annet gratis til brukere.

I tillegg ville jeg laget en blogg med oppdatert innhold, gjerne med deler av tekst fra innlegg på forumet (med tillatelse av de som har skrevet det).
  5. Avlogget

bareblogg Grûnder

Mye bra her [USER=307]abroke[/USER], me like. Fikk et par tips her som jeg skal spinne videre på - Thanks
  6. Avlogget

bareblogg Grûnder

Noen som har et tips eller to til toppliste systemer. Får man dette ferdig ala WPstyle eller det er noe man må mekke selv?
  7. Avlogget

prlink Kjendisblogger

La deg til på www.prlink.no jeg. All trafikk er noe trafikk + at du blir veldig raskt indexert. Håper det ikke gjorde noe :) Hvis du vil redigere noe så kan du registrere deg og "Claime" oppføringen hvis du vil det.
  8. Avlogget

bareblogg Grûnder

9. Avlogget

Nettgründer Moderator

Gode tips! Er enig i att vi burde prøve å rekruttere flere "bloggere" her inne, det er jo det som er målgruppen :) Vi hadde jo en toppblogger her inne en stund hvor ble han av egentlig :confused: Husker ikke helt i farten brukernavnet hans men han var ihvertfall høyt oppe på blogglisten.no
    Det er jo populært med topplister så ja, kanskje en ide?
  10. Avlogget

bareblogg Grûnder

Han du tenker på er [USER=319]stiantorst[/USER]:D

Jeg er fremdeles på let et et slikt toppliste script. Ikke enkelt å få tak i. Hvis noen har et tips eller to så skrik ut.
  11. Avlogget

bareblogg Grûnder

Går med en ide eller to her. Greit å høre hva dere tenker om den

Tror jeg kommer til å blekke opp en blogg via bareblogg.no. Tenker at navnet skal være ikke.bareblogg.no:D Ideen er å teste ut om det er med på å markedsføre forumet. Innholdet skal være litt hummer kanari.
    Så var det dette med topplister da. Hadde vært kult med et ranking script.
  12. Avlogget

Sindre Møllerhaug Blogger

Hvilke målgrupper har denne nettsiden og hvor mange er det som besøker den daglig?
  13. Avlogget

Nettgründer Moderator

Som du ser av kategoriene der er målgruppen alle og besøkstall er ikke nødvendigvis så viktig...
  14. Avlogget

Hvorfor skulle det da kunne forventes suksess som følge av annonse på prlink.no?
  15. Avlogget

Nettgründer Moderator

Spørsmålet er hvordan man definerer suksess? Ved å legge til en nettside på prlink får du en pagerank 2 link som peker inn til bloggen din, noe som igjen gjør att bloggen rangerer litt bedre i søkemotorer ;)
  16. Avlogget

Jeg fikk i begynnelsen av 2010 vite om Cobra radio klubb, takket være at jeg brukte søkemotor. Hvis man søker "radioklubb" på Google, blir Cobra radio klubb nummer to (øverst i listen). Tror derfor at vi ikke trenger bedre synlighet i søkemotorer.

Jeg vil ikke bruke penger ennå på bloggen min. Den har allerede god synlighet i søkemotorer. Tror det vil virke greit nok i noen år til.
  17. Avlogget

Det står ingenting på prlink.no at jeg vil få høyere rangering i søkemotorer, bare annonse på prlink.no. Hvor står det at jeg vil få høyere rangering i søkemotorer med annonse på prlink.no?
  18. Avlogget

Nettgründer Moderator

Nei det gjør det selvfølgelig ikke og vi snakker ikke her om noen annonse heller men at du legger inn siden din i katalogen på prlink.no

Å gjøre slike ting som dette kalles på "fagspråket" søkemotor optimalisering eller SEO som er den engelske forkortelsen. Regner med att du har lest litt rundt omkring hvordan man kan forbedre sin SEO?
  19. Avlogget

Nei, det har jeg ikke. Men jeg har byttet til et mindre bilde som reklame for Møllerhaug Radioklubb, sånn at den tar mindre plass. De fleste skal nå ha samme størrelsen. Dette for å redusere plassen til reklame.

Jeg kan ikke se hvordan det er mulig å legge siden min i katalogen på prlink.no
  20. Avlogget

Nettgründer Moderator

Det står ganske tydelig der på rød meny...

Del denne siden