1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

Tips til timing av innlegg og markedsføringstidspunkt

En tråd i 'Bli Sett På Internett' startet av Metallian, 9 Sep 2012.

1. Avlogget

Metallian Kjendisblogger

Dette er overhodet ikke ment som en fasit- dette er noen ting jeg har plukket opp underveis og som jeg tror andre kan ha nytte av. I kjent stil skal jeg selvsagt benytte anledningen til litt linking til egen vinning også. No shame, lots of glory. Har du andre tips eller erfaringer det flott, da får vi en fin diskusjon i tråden ut av det :)

1. Post innlegg når de er aktuelle- det er lett å tenke seg til dette for f.eks bloggere som skriver om politikk eller mote-men det gjelder mye annet også! La meg ta et konkret eksempel-nå er det september og det første fårikålkjøttet er på vei ut i butikkene-det er nå man skal poste "hvordan lage fårikål" eller som i dette tilfellet- det er nå man skal få en innlink til artikkelen slik at googlebootene stikker innom igjen og legger den ferskt på minnet!

2. Bruk facebook riktig- når leser mange uten å poste? Det du ønsker er å poste når mange leser-men få skriver, da drukner ikke din lenke i alle statusene. F.eks er det MANGE som leser på kveldstid-men da deler også mange dagens hendelser, barnas gullkorn etc etc. Min erfaring er at å poste FØR folk flest er på jobb er bra- mange sjekker facebook når de logger på pcèn på jobb, men ikke så mange poster statuser på jobbmorgenen. På den annen side får man gjerne mer respons sent på kvelden når folk skal slappe av med litt FB før de legger seg eller sitter og surfer i sofaen-dette blir en avveining. Jeg poster uansett enten sent eller tidlig-sjelden midt på dagen.

3. Twitter -jeg bruker twitter aktivt og drar endel trafikk på det-jeg spammer dog ikke-jeg har seriøse kontoer og spyr ikke ut linker med ørten hashtags.... Her er timingen veldig viktig etter min erfaring! Jeg fikk igår et flott gjesteinnlegg fra [USER=84]blue[/USER] her på forumet "Reisebrev fra Barcelona og Nou Camp " dette har jeg promotert på facebook nå nettopp-fin leselektyre for fotballinteresserte en søndagsformiddag med surt vær mange steder. På twitter venter jeg helt til neste helg før jeg poster denne linken- jeg venter til Barcelona skal spille kamp og så poster jeg den enten i pausen- eller en liten stund etter kampen helst! Aldri like før eller under kamp-da er det fleste lesere som får sett tweeten-men de vil ikke gå inn og lese en slik artikkel midt i kampen eller like før!

Noen som har andre erfaringer, eller innspill så er det flott-kjør debatt :)
    Nettgründer liker dette.
  2. Avlogget

bareblogg Grûnder

Dette var interessant. Timing er kanskje det jeg har minst kunnskap og har brukt minst også. Jeg har i det sise anaylsert Google Analytics litt. Jeg ser meget tydlig trender mtp tidspunkt folk er mest aktive, og de stemmer meget godt overens med det du skrivet over. Trenden viser at vi er mest aktive kl.08.00 -> kl12.00 -> kl.18.00 ->22.00 og så kl00.00, der toppen er kl22.00.
  3. Avlogget

Metallian Kjendisblogger

Åååå det er så deilig når statistikk støtter teorier :)
  4. Avlogget

Nettgründer Moderator

Gode tips her [USER=65]Metallian[/USER] ;) Et lite triks på Facebook er å sette inn hvilket tidspunkt du ønsker å publisere ditt innlegg. Bruk det lille klokkesymbolet nede i venstre hjørne når du vil planlegge et innlegg frem i tid :) Da slipper du å stå opp tidlig for å publisere ditt nye og glimrende blogginnlegg :D
    Metallian liker dette.
  5. Avlogget

Metallian Kjendisblogger

Knalltips [USER=14]Nettgründer[/USER] , den var jeg ikke klar over :)
  6. Avlogget

Ellen Blogger

jeg føler meg skrekkelig dum, men det er vel sikkert ikke bare en følelese, det er vel virkelighet! Det lille klokkesymbolet nede i venstre hjørne!!!! Hvor? Bortsett fra det du beskriver. Er det på Facebook? Fant da ikke noe klokkesymbol der, kan du ta "bildet" av det?
  7. Avlogget

Nettgründer Moderator

Først og fremst, har du en egen Facbookside? Eller bare en personlig profil?
  8. Avlogget

Ellen Blogger

ehhhmmmm er det noen forskjell på det da?
  9. Avlogget

Nettgründer Moderator

10. Avlogget

Ellen Blogger

Ja ha der lærte jeg noe nytt i dag også.....
  11. Avlogget

Nettgründer Moderator

Se litt her hvor du finner denne funksjonen:

Vedlagte filer:

12. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

Eg må bare få si at metallian og nettgrunder mest sannsynlig er A studentene i klassen jeg kjørte for en stund siden ;)
    BareBlogg, Nettgründer og Metallian liker dette.
  13. Avlogget

Metallian Kjendisblogger

Nåh, man takker :)
  14. Avlogget

Metallian Kjendisblogger

Tweetet denne for 15min siden, BArca spiller kl 20. Ba høfligt om retweet fra en av Cmore`s fotbalkleksperter-som jeg har litt kontakt med på twitter pga felles interesse for spansk fotball. Han var snill&grei og retweetet-til sine over 5000 følgere- etter det har jeg hatt 4 besøk i minuttet på det innlegget. Timing-og litt flaks- er greia ;-)
    BareBlogg liker dette.
  15. Avlogget

Nettgründer Moderator

Timing er viktig ja, erfaringer fra reisesiden min viser nå att lør/søn formiddag er et gunstig tidspunkt og poste en ny artikkel på Facebooksiden.

Del denne siden