1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

Trening og livsstil

En tråd i 'Samfunn Og Media' startet av bareblogg, 27 Feb 2011.

  1. Avlogget

    wheysted n00b

    Ja jeg skrev fullkropp.. men ok. Så det er en personlig erfaring da.
  2. Avlogget

    bareblogg Grûnder

    Med fullkropp mener jeg at hele kroppen blir trent uvilkårlig av øvelser. Har du fullkropp og endrer øvelsene, eller har du delt inn kroppen i 2 deler A of B;)
  3. Avlogget

    wheysted n00b

    Jeg trener hele kroppen tre ganger i uken! Jeg har ikke misforstått konseptet "fullkropp". For n'te gang!!

    Jeg ville bare presisere at selv om jeg trener hele kroppen varierer jeg litt på øvelsene. Dvs. "jeg" varierer ikke på noen ting, jeg følger et treningsprogram.
  4. Avlogget

    bareblogg Grûnder

    Jepp og 3 dager er for mye hvis du trener tungt IMO.
  5. Avlogget

    wheysted n00b

    Da jeg spurte deg tidligere var begrunnelsen din kun basert på egne erfaringer så takk for tipset men jeg tar det nok med en klype salt.

    Jeg tror jeg har nevnt det tidligere i tråden men jeg følger et treningsprogram kalt New Rules of Lifting for Women, så det er ikke sånn at jeg har satt det opp selv og bare "prøver meg frem".
  6. Avlogget

    bareblogg Grûnder

    Nei ikke vitenskapelig, basert på egne erfaringer.

    Det ser ut som de aller fleste har samme syn though mtp. tung vektløfting på samme muskelgruppe pr uke.

    Det er sikkert et bra program du følger.

    Du må gjerne poste fremgangen din.

    Sent from my GT-I9000
  7. Avlogget

    bareblogg Grûnder

    Har fått trent hver dag i påsken, både sykling og jogging. Ca 45min på hver økt. Er meget godt fornøyd med det...
  8. Avlogget

    Laipai n00b

    Jeg prøver å få denne kroppen i form igjen. Har vært ganske sløv det siste året,sånn egentlig. Trener egentlig Taekwon Do,men pga null motivasjon (som spiseforstyrrelsen har tatt ifra meg) så har jeg ikke trent på et år. Men har begynt å jogge litt (jeg har alltid syntes det har vært dønn kjedelig å jogge,men har begynt å like det :D) Så nå blir det en del jogging,+ at jeg trener styrke i tillegg. Body pump. Ellers går jeg en del lange turer,må holde ræva i bevegelse,calories burned,høhø.
  9. Avlogget

    bareblogg Grûnder

    Blåser liv i denne igjen. Etter at jeg nådd en vekt på omlag 105kg fordelt på omlag 185cm var nok nok. Har alltid vært i meget god form, men den siste tiden med karriere, jobb og BareBloggtroll har satt sine spor.
    Har gått ned 25kg og veier nå 80kg. Hvordan har jeg gjort det? Triathlon, enkelt og greit.

    En treningsuke består kanskje av
    - 4,2km svømming i havet
    - 70-100km hver søndag + sykling annen hverdag (25km - 35km)
    - Jogger innimellom (8km - 16km)
    Nadina liker dette.
  10. Avlogget

    Nadina Blogger

    Kjempeflink du er da!:) Jeg går en times tur 5 dager i uker, og synes det er kjempegodt! Om våren og sommeren varierer jeg med å sykle eller å svømme, men på vinteren prøver jeg å komme meg i svømmehallen fast 2 - 3 ganger i uken!:)
  11. Avlogget

    Carina Josefine Kjendisblogger

    Holdt meg lenge unna alt som var av trening pga muskler som hovner opp og gjør vondt, også gjør det vondt i leddene pga psorriasis artritt.Null treningslyst i det hele tatt, altså. Nå har jeg funnet ut at elipsemaskin kan jeg bruke, uten at det blir for gæli, så den bruker jeg hver dag. Og synes jo at det er kjempekult å føle at jeg trener, uten å få så vondt. Kjempemotiverende. Også svømmer jeg to ganger i uka :)
  12. Avlogget

    Nadina Blogger

    Godt å høre at du har funnet epilepsimaskin. Synes du er kjempeflink jeg [USER=171]Carina Josefine[/USER]!:)
    Carina Josefine liker dette.
  13. Avlogget

    prlink Kjendisblogger

    Huff... Blir sliten bare jeg leser denne tråden :( Det må vel bety at jeg er i særdeles god form.
  14. Avlogget

    Carina Josefine Kjendisblogger

    Siden det er så spreke og flinkke folk her, så får jeg spørre dere: Er det normalt at de første 15 minuttene ALLTID er helt j*vlige (det har ikke blitt mindre ille siden jeg begynte, selvom formen har kommet seg), men etter 15-20 minutter, så kan jeg gå "hur langt som helst"? Hvorfor er det sånn?
  15. Avlogget

    bareblogg Grûnder

    Ikke unormalt det, men det tyder på at du kanskje tar litt for hardt i starten. De først 15min er jo stort sett oppvarming.
  16. Avlogget

    Carina Josefine Kjendisblogger

    holder vel stort sett samme hastighet hele økten (men nå er jo ikke min hastighet noen HASTighet i så måte :p ) Men, ja. Kanskje jeg skal starte litt roligere :)
  17. Avlogget

    bareblogg Grûnder

    Jeg merker det svært godt på sykkeltreningene mine. Jeg må ha minst et par mil før jeg er skikkelig varm og kan trø til. Før det kommer melkesyra kjapt... Oppvarming er undervurdert!
  18. Avlogget

    Bringly Sponsor

    Riktignok var jeg en av disse som trente et par timer om dagen 6 dager i uken for noen år siden, men så tok jeg heldigvis til fornuft og fikk et mer avslappet til trening. Noen vil kanskje si at jeg har blitt for avslappet i løpet av de siste årene. Stort sett går det i å gå turer mens jeg er ute og fotograferer, eller jeg stikker bare ut for å gå mens jeg tenker. (Nå er jeg også en av disse som vandrer når jeg snakker i telefonen. Rundt og rundt i ring med telefonen i lommen (håndfritt).)

    Det er undervurdert dette med å gå og tenke samtidig.
  19. Avlogget

    Sindre Møllerhaug Blogger

    Jeg går på skolen 3 dager i uka, men jobber som utplassert i et lager 2 dager i uka. Jeg går til skolen i 20 minutter, men sykler til jobb i 30 minutter. Jeg bor nær skolen og kan derfor gå. Jeg bor langt fra jobb, men sykler derfor til jobb. Det er fint å kunne ha en time sykling i uka og fysisk arbeid. Skolen er ikke fysisk arbeid, men den går jeg til. Har ikke bil og vil ikke ha bil. Tar aldri buss, men har grei buss-forbindelse der jeg bor hele ukene.

    Jeg prøver å holde kostholdet i balanse. Jeg spiser aldri snop, chips og drikker aldri brus. Men steker pannekaker til middag en dag i hver uke.
    Jeg baker hjemmelagde rundstykker med rugmel to ganger i uka, som jeg bruker til frokost, lunsj og kvelds.

    Jeg blogger om middagene jeg lager. Lager alt fra bunnen av for å vite hva jeg egentlig spiser og kan derfor velge akkurat det resultatet jeg ønsker. Hender at jeg fryser ned middagrester og har det til middag en annen dag. Spesielt praktisk med pizzaene.

Del denne siden