1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

Vekstparken.no - møtested for personligutvikling og gründervirksomhet

En tråd i 'Prosjekt Under Utvikling' startet av Håkon, 20 Feb 2012.

1. Avlogget

Håkon n00b

Hei!

La meg presentere for dere Vekstparken.

Vekstparken skal være et sted hvor mennesker med interesse for personlig utvikling og gründervirksomhet kan treffes, utveksle kunnskap og erfaringer, og ikke minst utvide sitt nettverk.

Siden er satt opp i Joomla, det sosiale nettverket drives av JomSocial, og forumet er drevet av Kunena.

Siden er i beta nå, og jeg ser for meg ulike visuelle endringer som logo, penere templates i forumet og i nettverket. I tillegg bør siden oversettes til norsk.

Vi er ikke offisielle enda, medlemmene som er der nå vil bruke siden som normalt, og gi tilbakemeldinger på bugs, etc. Men hvem som vil kan uansett registrere seg nå, så bare ta en titt!

Jeg har ingen tidligere erfaring med et slikt prosjekt, så alle gode forslag og annen feedback tas i mot med takk!
  2. Avlogget

Bringly Sponsor

Sjekk ut http://www.joomlainorge.no for norske språkpakker for JomSocial, Kunena og Joomla. Ellers er det hyggelig at du har tatt en tur innom BareBlogg.no.
  3. Avlogget

Håkon n00b

Takk for tipset, det skal sjekkes ut.
  4. Avlogget

bareblogg Grûnder

Kult prosjekt:D

Hva med custom favicon?
  5. Avlogget

erlend Blogger

6. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

...eller rent generelt få ut fingern og starte med debugging og oversettelser.
    /index.php/component/users/?view=login er ikke mulig å logge seg inn fra.
    Massevis som ikke er oversatt.

Håper det kan bli til noe, men har mine tvil.
  7. Avlogget

Håkon n00b

Takk for tipsene folkens!

Picxx: Det jobbes bak kulissene, og det er en del å ta tak i.
  8. Avlogget

Håkon n00b

Sett bort i fra noe smårusk, er siden nå oversatt.

Neste bugfix blir å få statusoppdateringene til å fungere. Dette er visst desverre et velkjent problem med komponenten JomSocial.

Ellers kan jeg nevne at ambisjonene for vekstparken er at det skal bli et levende nettsted. Det må ikke være norges største av sitt slag, men det bør bli levende og attraktivt.

Som nevnt er vi i betafasen, med den knotingen dette medfører.

Ser for meg at medlemmene etterhvert skal kunne bidra med artikler, evt få sin egen blogg på siden.
  9. Avlogget

bareblogg Grûnder

Er du sikker på at Joomla er rett plattform? Skal dette bli et levende sosialt nettsted ville jeg ha vurdert en annen løsning tror jeg.
  10. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

Joomla er jo et "tyngre" cms enn andre løsninger, f.eks. wordpress (buddypress), så all tid man har hosting som makter å dra dette rundt tror jeg nok de har gjort et godt valg.
  11. Avlogget

Bringly Sponsor

Joomla er glad i minne, men jeg kan egentlig ikke se noen argumenter for ikke å bruke Joomla. Så lenge man ikke bruker en host som skimper på minnebruken til hver konto vil det nok ikke oppstå noen problemer.

En fordel med Joomla er nettopp at man finner det meste av utvidelser for å bedre funksjonaliteten, mens en av de største ulempene er noen av mal-klubbene, f.eks. RocketTheme, som lager svært grafikktunge maler. Jeg testet for eksempel den siste malen til RT og du laster ned totalt 2MB når du laster ned demosiden. Til sammenligning arbeider jeg med å utvikle ny/relansere en gammel side som til sammenligning bare er på 160 KB inkludert artikler og bilder for disse.
  12. Avlogget

Håkon n00b

Godt innspill. Som Picxx sier, skal Joomla + JomSocial takle communities på en god måte. Jeg har sett sider med samme løsning, som har over 100.000 medlemmer - og det er jo et greit tak. ;)

Selv om det nok kan finnes bedre løsninger, har jeg noe kompetanse på joomla fra tidligere + tilgang til en webutvikler med spesialitet innen joomla. Samt at det er kostnadsbesparende.

Del denne siden