1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

Wordpress er virkelig å anbefale

En tråd i 'Bloggplattform' startet av Sindre Møllerhaug, 27 Jun 2014.

1. Avlogget

Sindre Møllerhaug Blogger

Tidlig i 2013 gikk jeg over til Wordpress, fordi jeg ble lei av Blogspot og ville teste om Wordpress virket så bra som jeg hadde trodd over ganske lang tid. Det viste seg raskt at mulighetene var flere enn forventet. Nå har den FB-boks som jeg slet med å få på Blogspot, ellers en boks som viser en oversikt over de mest populære innleggene. I den boksen har jeg ofte sett innlegg som er mange måneder gamle, noe jeg er stolt av.

På sommeren er trafikken på internett generelt rolig. Mange er ute og gjør andre ting enn å være hjemme og surfe på nettet. De fleste av leserne som jeg kjenner har sagt til meg at innleggene mine varierer fra korte til lange og de foretrekker derfor å lese bloggen min på datamaskin, ikke mobiltelefonen.

Nå har jeg sommerferie og gjør en del ting som blir lite tid til i vanlige uker med jobb og med det kommer få innlegg i uka om det jeg finner på å gjøre. Nå i 2014 elsker jeg Wordpress like mye som i oppstartfasen. Det er fint å ha en blogg å skrive, så blir det lett som en lek å oppdatere venner med hva jeg har gjort, det er bare å skrive et innlegg om det. Så slipper jeg et hav med spørsmål om hva jeg har gjort i det siste, samtidig som det ikke alltid er så lett å huske alt.

Wordpress er lett å bruke, får bloggene til å se bra ut og har mange ferdige widgeter som bare settes inn og så virker de. Der ligger en mulighet for e-post varsel klar, så nyhetsbrev slipper jeg å tenke på. Skal man ha en gratis blogg, vet jeg ikke om noe bedre enn Wordpress. Når det er gratis å ha en blogg der, er det ingenting å tape på det, selv om bloggen ikke er en inntekt. Den er bare en hobby uten kostnader.
  2. Avlogget

triksern n00b

Enig med deg Sindre. Wordpress er uten tvil å anbefale og jeg kan virkelig ikke skjønne at så mange gidder å bruke www.blogg.no der alle annonsekroner havner. Er vel kanskje også en god grunn til at de største bloggerne flykter derfra?
  3. Avlogget

Sindre Møllerhaug Blogger

Jeg begynte tidlig i 2011 med blogg.no og den bloggen var aldri bra. De tillater at bloggere legger ut annonser der innenfor visse rammer, men det står i betingelsene til blogg.no. Mest irriterende erfaringen min med blogg.no var at folk trodde jeg ble rik på annonsene de så, men som bare var inntekt for blogg.no. Mange vet ikke hva domene betyr. Har sett at profesjonelle bloggere bruker blogg.no, men jeg lurer på hvorfor de ikke bruker eget webhotell og domene istedenfor. Jeg er ny med eget webhotell og domene denne uka. Bloggen www.smsindre.no var ny i helgen, men første innlegget kom på mandag. Mye bedre med egen kontroll og reklamefri blogg, med mindre man legger ut annonser, som kun bloggeren tjener på!

Del denne siden